خامه قنادی

مطبخ خانومی

خامه قنادی

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

خامه قنادی

موادلازم:

پودر خامه                 100گرم

گلاب                    30گرم (2قاشق غذاخوری)

شیر سرد                240گرم(1لیوان)

پودرقند                   130گرم(3/4لیوان)

وانیل                   1/3قاشق چایخوری

نکته :

منظور ازلیوان همون لیوان دسته دار فرانسویه که معادل یک پیمانه اندازه گیری استاندارده.

اگه بیشتر از این مقدار گلاب بزنین انقدر خامه تون بوی گلاب می گیره که قابل استفاده نیست.

پودر قند رو هم به ذائقه تون می تونین کمتر یا بیشتر بریزین که بازم من بیشتر از این مقدار توصیه نمی کنم چون خامه خیلی شیرین طرفدار نداره.خودمم از 3/4لیوان کمی کمتر می ریزم.

پودر قند رو هم حتما با الک نرم الک کنین بعد کار رو شروع کنین.

من از پودر خامه هلندی استفاده می کنم و خیلی راضیم.

با این مقدار مواد لازم 500گرم(نیم کیلو)خامه فرم گرفته قنادی بهمون می ده.

طرز تهیه:

پودر خامه + شیر سرد رو باهم مخلوط می کنیم.بهتره 10 دقیقه بذاریم داخل یخچال تا هم سرد سرد بشه و هم اینکه پودر خامه در شیر حل بشه.

بعد پودر قند+گلاب+وانیل رو هم بهش اضافه می کنیم.

یک ظرف بزرگتر از ظرفی که داریم رو انتخاب می کنیم و داخلش یخ می ریزیم و ظرف موادمون رو داخل ظرف یخ قرار می دیم.حتما باید اینکارو بکنیم تا خامه رو بتونیم در دمای خیلی پایین فرم بدیم وگرنه با همزدن خامه آب میندازه و فرم نمی گیره.

همزن رو روشن می کنیم و با دور تند همزن خامه رو می زنیم تقریبا 5 دقیقه با دور تند هم بزنیم خامه فرم می گیره.

اولش مایع خیلی شلی داریم ولی با همزدن مداوم کم کم خامه غلیظ و سفت می شه.

تاجایی به همزدن ادامه می دیم که جای پره های همزن روی خامه بمونه .

و وقتی ظرف رو برمی گردونیم خامه از ظرف نریزه.

وقتی با یک کارد از خامه برداریم می بینیم که نوک خامه تیز می شه.

اینها نشونه هایی هستن که ما متوجه می شیم خامه فرم گرفته این خامه رو تا 4روز می تونین داخل یخچال نگه دارین ولی سعی کنین زودتر استفاده کنین.

از رنگهای مجاز خوراکی هم می تونین برای رنگ کردن خامه استفاده کنین البته من توصیه نمی کنم چون این رنگها برای کبد ضرر دارن و خودمم تا جاییکه بتونم استفاده نمی کنم.



موضوعات مرتبط: کیکهای تولد وشیرینی های تر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 15 مرداد 1395برچسب:کیکهای تولد وشیرینی های تر, | 12:1 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.